27 apríla, 2009

NoVA CESTA NA HRADKU

Uz dlho ma fascinoval impozantny previs, ktory tak budi respekt.Miestami je dost rozbity, mozno aj kvoli tomu tam nevznikli ziadne cesty.teda okrem lega, ktora akokeby pretinala previs rozbitou sparou.

Cesta nie je tak znama, je malo lezena, pretoze je relativne tazka a zle odistena s malou moznostou vlastneho zaistenia.Stare hrdzave skoby vyzeraju, ze nevydrzia ziaden pad.A predsa si myslim, ze pre skusenych lezcov moze byt tato linia hodnotnym vystupom.
Priamo cez strechu neviedlo nic.Mozno nejake pokusi prehakovat ju v minulosti.Svedcia o tom aj rozne historicke nalezyy ako klinceky a spagatiky v tej dobe pouzivane ako postupove istenia.Liniu som si obhliadal uz roky.Sprvu mi tento projekt prisiel nerealny.Obrovske bloky vyzeraju hrozivo.Na lavo od Martinskej sa ukazuje clenita platna, ktora sa smerom k previsu rozsiruje.Tiez vykazuje znaky po hakovackach, ale su aj ciste miesta kade este nikto nesiel.Vzhladom k rozbitosti terena zvolil som taktiku z vrchu.Prvu dlzku som sa pokusil preliezt vrchnym lanom standom z Martinskej.Na moj udiv linia nebola az tak rozbita, len machy a trava.Planoval som tri dlzky v stene.V pondelok 20.4.som sa spustil a zistil, zevrchna pasaz je lezecky nezaujimava, takze som navrtal stand 5m nad hranou previsu.

Obuchal som co sa dalo, ale jeden 2-metrovy usek nechavam na spevnenie.V celej ceste ostavaju prirodne chyti, ktore treba zlepit inak sa stane cesta nelezitelnou a zabudnutou.Isteni som daval co najviac, pretoze skala nie je idealne pevna a viac isteni zvysuje pocit bezpecia.Stand prvej dlzky je 2m pod previsom.Tato dlzka ma 14 isteni na 37m, je vycistena, prelezena a odhadujem obtiaznost na 6+.Cesta ma nazov Daidalos a Ikaros.Caka na prelezi a potvrdenie obtiaze.Druha dlzka je vo faze dokoncovania, planujem to na jesen.

Cesta DAIDALOS A IKAROS-1.dlzka-technicky narocne platnove lezenie,vedie cez maly previs, je potrebnych minimalne 14 expresov, istenia expanzne kotvy priemer 10 plakety, istenia nie su rovnomerne rozmiestene pocas celej dlzky linie kvoli pevnosti skaly.
2.dlzka-vo faze projektu.

Vas Stano Fakla

Žiadne komentáre:

Lezecké tréningy

Lezecké tréningy  pre verejnosť a záujemcov o lezenie na umelej stene "bouldrovke" v CVČ v Prievidzi prebiehajú v dňoch: Pondelok ...